
Zašto ne uživaš u učenju?
“Učenje je teško.”
“Ne da mi se.”
“Dosadno je.”
To su rečenice koje čujemo stalno.
Ali što ako bi pravi problem bio — nedostatak užitka?
Na mentorstvu sam jednom pitao učenicu jednostavno pitanje:
“Zašto ne uživaš?”
Zbunjeno me pogledala i odgovorila:
“Pa zato što ne uživam u učenju!”
Nije jedina.
Većina učenika misli da se šalim kad to pitam.
Zato postavim pitanje drugačije:
“Zašto ne napraviš nešto da više uživaš?”
Tu često nastane tišina.
Nekima to postane A-ha! trenutak.
Drugima bude još čudnije.
“Što mogu napraviti kad je gradivo teško, dosadno ili naporno?”
Zamisli da moraš birati između dvije situacije:
Učiš na klimavom drvenom stolcu bez naslona, u mračnoj i hladnoj sobi koja miriše na vlagu.
Učiš na udobnoj uredskoj stolici, uz topli kamin i miris kakaa koji držiš u ruci.
Nije teško pogoditi što bi odabrao.
Naravno, drugi scenarij.
Jer ljepše je, ugodnije je — iako se gradivo nije promijenilo.
To je ključna stvar: ne možemo promijeniti gradivo, ali možemo promijeniti doživljaj učenja.
Problem nije u težini lekcije, nego u tome da ne razmišljamo na što možemo utjecati.
Ako si pripremim vrući kakao prije učenja, bit će mi mrvicu ugodnije.
Ako prije nego počnem poslušam omiljenu pjesmu, bit će mi mrvicu ugodnije.
Ako koristim svoju najdražu kemijsku s Harry Potter motivom, bit će mi mrvicu ugodnije.
I tako se te “mrvicu ugodnije” pretvore u osjećaj da nam je učenje — baš ugodno.
Prenesi ovaj savjet djetetu.
Zajedno napravite popis:
Što više tih malih promjena dodate, to će manje biti otpora, a više fokusa i mira.
Jer kad je okruženje ugodno — i učenje postaje lakše.
-Dino