
KAKO SPRIJEČITI DA OCJENE STALNO VARIRAJU
Jedan tjedan dođe s peticom iz matematike, a već sljedeći put jedva skupi dvojku. Povijest ide odlično, ali onda odjednom padne test iz hrvatskog. Nekad sve izgleda super, a nekad kao da ništa ne zna.
Ako djetetu ocjene stalno osciliraju, problem obično nije u inteligenciji – nego u nedostatku jasnog cilja i plana.
Baš kao kad pečemo kolač – ako svaki put koristimo drugačiji recept, rezultat će svaki put biti nepredvidiv. Ali ako se držimo pravog recepta, kolač će uvijek ispasti kako treba.
Cilj i plan učenja:
Djeca često kažu: “Želim dobre ocjene.” Ali to nije jasan cilj. Što su “dobre ocjene”? Sve petice? Prosjek iznad 4.0? Samo da se ne padne godinu?
Prvi korak je postavljanje jasnog cilja.
“Želim prosjek 3.5 ili više do kraja polugodišta.”
“Želim popraviti matematiku na 4 do idućeg ispita.”
Kada cilj bude konkretan, dijete može prilagoditi način učenja. Netko tko želi samo prolaz učit će drugačije od nekoga tko želi imati sve petice.
Drugi korak – napraviti plan.
Plan ne mora biti kompliciran, ali treba imati jasna pravila:
Kad se uči? (točno vrijeme u danu)
Koliko često? (svaki dan 30 min ili samo vikendom)
Na koji način? (bilješke, kartice, ponavljanje, testiranje)
Kada dijete zna što treba raditi i ima cilj, šanse da ocjene osciliraju postaju puno manje.
Čitamo se uskoro!
-Dino “ciljam na uspješno učenje” Benedetti