Plan učenja

KAKO SPRIJEČITI DA OCJENE STALNO VARIRAJU

May 02, 20251 min read

Jedan tjedan dođe s peticom iz matematike, a već sljedeći put jedva skupi dvojku. Povijest ide odlično, ali onda odjednom padne test iz hrvatskog. Nekad sve izgleda super, a nekad kao da ništa ne zna.

Ako djetetu ocjene stalno osciliraju, problem obično nije u inteligenciji – nego u nedostatku jasnog cilja i plana.

Baš kao kad pečemo kolač – ako svaki put koristimo drugačiji recept, rezultat će svaki put biti nepredvidiv. Ali ako se držimo pravog recepta, kolač će uvijek ispasti kako treba.

Cilj i plan učenja:

Djeca često kažu: “Želim dobre ocjene.” Ali to nije jasan cilj. Što su “dobre ocjene”? Sve petice? Prosjek iznad 4.0? Samo da se ne padne godinu?

Prvi korak je postavljanje jasnog cilja.

  • “Želim prosjek 3.5 ili više do kraja polugodišta.”

  • “Želim popraviti matematiku na 4 do idućeg ispita.”

Kada cilj bude konkretan, dijete može prilagoditi način učenja. Netko tko želi samo prolaz učit će drugačije od nekoga tko želi imati sve petice.

Drugi korak – napraviti plan.

Plan ne mora biti kompliciran, ali treba imati jasna pravila:

  • Kad se uči? (točno vrijeme u danu)

  • Koliko često? (svaki dan 30 min ili samo vikendom)

  • Na koji način? (bilješke, kartice, ponavljanje, testiranje)

Kada dijete zna što treba raditi i ima cilj, šanse da ocjene osciliraju postaju puno manje.

Čitamo se uskoro!
-Dino “ciljam na uspješno učenje” Benedetti

Back to Blog